طراحی گرافیک

طراحی گرافیک، در میان هنر های هفت گانه در جایگاه چهارم قرار گرفته است. هنر های تجسمی و ارتباط عمیق و غیر قابل انکار آن با بازاریابی مدرن را موضوع این مقاله قرار داده ایم. هنر و هویت طراحی، اساسی ترین و نخستین بنیان هر برندی در تمام جهان است. همه ی ما برند های مورد علاقه ی خود را با یک نشان و چند رنگ در ذهن سپرده ایم. جهان صنعتی امروز بهای بسیاری به طراحی هویت بصری برند ها میدهد. هویت بصری هر برند حکم ماندگاری آن را صادر میکند. بنابراین جهان مدرن و صنعتی با هنری شاخص و فنی به نام طراحی گرافیک گره خورده است. در این مقاله همراه ماباشید تا به سوالاتی نظیر طراحی گرافیک چیست؟ ارتباط طراحی گرافیک و تبلیغات چگونه است را پاسخ دهیم.

طراحی گرافیک چیست؟

ارتباط بصری و طراحی این ارتباط برای انتقال مفاهیم هنری، ادبی، تبلیغاتی و … که با استفاده از دانش فنی به وسیله ی تایپ، طراحی، نرم افزار و علم ایجاد میشود. طراحی گرافیک از نماد ها، حروف و تصاویر استفاده میکند تا به خلق یک مفهوم خاص دست یابد. حاصل این فرآیند ها اغلب پوستر ها، لوگو، نماد ها، بیلبورد ها، وب دیزاین، هویت بصری برند ها، انتشارات و…. هستند.

حوزه ی گرافیک دیزان بسیار گسترده، ارزشمند و گران قیمت است. طراحان گرافیک امروزه سهم بزرگی در برند سازی و ایجاد یک تصویر درست از پرسونای کمپانی ها را بر عهده دارند. طراحی گرافیک در قرن نوزدهم پس از انقلاب صنعتی اروپا و با رشد و گسترش فنون تولید کاغذ و چاپ توسعه یافت. نخستین و عمیق ترین ارتباط گرافیک در طراحی محتوای تبلیغاتی ایجاد شده است. تبدیل یک مفهوم فیزیکی به یک نمایش تصویری جذاب ترین مورد استفاده از طراحی گرافیک است.

هویت بصری یک برند چیست؟

آن چیزی که مخاطب پس از برخورد با یک برند احساس میکند هویت برند است. پس از ارتباط با نماد ها و نمایش های تصویری و یا صوتی مختلف نسبت به یک برند به درکی از آن میرسیم. این نماد ها و علائم از درون یک سازمان آمده اند و گویای عمق آن هستند. رنگ ها، تایپو گرافی ها، پوستر ها و تبلیغات این چنینی بهترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطب هستند. هویت یک برند در ارتباط با مخاطب شکل میگیرد و ایجاد میشود. لحن و شخصیت برند ها اهمیت ویژه ای دارند چرا که عکس العمل مخاطب را ناشی میشوند. احساسی که شخص از یک برند دارد همان هویت هر برند است.

اصول طراحی‌گرافیک!

طراحی گرافیک مانند هر هنری اصول مشخص و گسترده ای دارد. اما آنچه بیش از همه در ارتباط با طراحی هویت برند ها هستند را مرور میکنیم.

  • رنگ ها، مهم ترین انتخاب هر برند
  • اشکال، برگرفته از جهان فکری درون سازمان
  • تایپو گرافی، متناسب با پرسونای مجموعه
  • فضا، انتقال دهنده ی مفاهیم عمیق برند ها
  • ارتباط بصری، طراحی بهترین راه ایجاد ارتباط با مخاطب خاص هر برند

ابزار گرافیک دیزاین در طراحی تبلیغاتی!

کاتالوگ

تمام خدمات و یا محصولاتی که شما ارائه میدهید در قالب یک مجموعه طراحی میشود. کاتالوگ ها در تعداد محدود برای واسطه های فروش و یا مشتریان خاص چاپ میشوند. طراحی کاتالوگ های فوق حرفه ای امروز جایگاه ویژه ای دارد. برای معرفی یک مجموعه با جزئیات کامل از کاتالوگ ها استفاده میشود.

لوگو

یک معرف فشرده و زیبا برای آنکه همیشه همراه مخاطب خود باشید. اولین چیزی که کمپانی ها به فکر طراحی آن می افتند کارت ویزیت است. اینگونه تمام طلاعاتی که مخاطب برای دسترسی به شما نیاز دارد را حمل میکند.

کارت ویزیت

یک معرف فشرده و زیبا برای آنکه همیشه همراه مخاطب خود باشید. اولین چیزی که کمپانی ها به فکر طراحی آن می افتند کارت ویزیت است. اینگونه تمام طلاعاتی که مخاطب برای دسترسی به شما نیاز دارد را حمل میکند.

تراکت

برگه ای برای ارتباط مستقیم با مخاطب برای اعلام برگزاری یک رویداد خاص نظیر نمایشگاه است. تراکت یک برگه ی کوچک حاوی اطلاعاتی است که سبب معرفی کلی خدمات یک مجموعه میشود. نیاز است تا همواره روند جذب مشتریانی که ارتباطی با فضای مجازی ندارند نیز حفظ شود.

طراحی ui

User Interface Design، همان بخش از مجموعه است که کاربر با آن سروکار دارد. وب سایت و یا اپلیکیشن شما برای آنکه بازخورد بهتری داشته باشد نیاز به طراحی تخصصی دارد. طراحی گرافیک و ظاهر سایت شما همان چیزی است که رابط کاربری نامیده میشود.

هویت یک برند از انتخاب چند رنگ، فونت و نمادشروع می شود و سپس به طراحی کاتالوگ ها، لوگو و UI میرسد. انتخاب درست و طراحی حرفه ای مهم ترین ابزاری است که برای ماندگاری در دست دارید. اهمیت و ارزش هنر طراحی گرافیک تبلیغاتی در جهان فوق العاده بالا است. برای بهره گیری از این هنر بهتر است با برترین طراحان در ارتباط باشید. ما در این راستا در کنار شما هستیم تا معجزه ی هنر و تاثیر آن در بازاریابی و تبلیغات را از نزدیک حس کنید.


پشتیبانی
question