دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چرا؟ چگونه؟

آیا استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را نیاز دارید؟ چگونه از بهترین درگاه آن وارد شویم؟ مهم ترین مفاهیم دیجیتال مارکتینگ را میدانید؟ راهکارها و چگونگی دیجیتال مارکتینگ را میشناسید؟ قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید؟ آیا میدانید برای ورود به جهان بازاریابی دیجیتالی چه ابزار هایی را نیاز دارید؟ تا انتها همراه ما باشید تا در این مقاله تمامی این مفاهیم را به ساده ترین شکل شرح دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک تعریف ساده میگوید: هر تلاشی برای ارائه ی محصول و خدمات به وسیله ی ابزار های دیجیتالی، چه آنلاین و چه آفلاین را دیجیتال مارکتینگ میگوییم. همه ی ما در زندگی گاهی فعالیت های مستقیم و غیر مستقیم دیجیتال مارکتینگ داشته ایم. تابه حال سعی نکرده اید محصولی را به صورت آنلاین بفروشید؟ این مفهوم چندان نو و متعلق به دهه های اخیر نیست. درست نیست که دیجیتال مارکتینگ را به دوران پس از جهانی شدن اینترنت و سیستم های مدرن نسبت دهیم. تبلیغات در رادیو، تلوزیون، آگهی های جالب روزنامه ای در قرن بیستم و همه ی اینها دیجیتال مارکتینگ هستند.

اهرم فشار دیجیتال مارکتینگ!

دیجیتال مارکتینگ در هر دو حالت آنلاین و آفلاین نیاز به اهرم هایی دارد. این اهرم ها در نوع آفلاین ممکن است متفاوت باشند و در آنلاین ممکن است بسیار وسیع باشند. شاید در این میان جستجو گرها نقش گسترده ای داشته باشند. در زیر آمار هایی چند از جستجوگرها و دیجیتال مارکتینگ را میخوانیم:

  • 78 درصد از کاربران اینترنت درباره ی محصولات مورد نیاز خود به صورت آنلاین تحقیق میکند.
  • کمپانی های دارای وبلاگ قدرتمند در حدود 55 درصد ترافیک بیشتری از سایرین دارند.
  • مهم ترین تاکتیک استراتژی جستجو گر ها به گفته ی 72 درصد از بازاریابان، تولید محتوا است.

استراتژی سازنده در حوزه ی کسب وکار!

جالب است بدانید که سالانه بیش از 1 میلیارد و 66 میلیون نفر به صورت اینترنتی خرید میکنند. هر آمریکایی سالانه بیش از 1800 دلار در تجارت الکترونیک هزینه صرف میکند. پیشبینی ها نیز حاکی از رشد بسیار وسیع دیجیتال مارکتینگ طی سال 2021 بوده است. بر این اساس بازاریابی آنلاین بر فراز انواع بازاریابی خواهد ایستاد. اما آنچه سبب این رشد شده است عوامل بسیار مهمی دارد. مهم ترین عامل آن مدیریت دیجیتال مارکتینگ و بهبود کیفیت آن در نتیجه ی بهبود تجربه است. طی سالهای اخیر دیجیتال مارکتینگ بر زندگی انسان قرن بیست و یکمی غالب گشته. این روند را مدیران و کمپانی های بین المللی با مدیریت درست دیجیتال مارکتینگ و استفاده از دانش فنی ایجاد کرده اند.

ابزار های دیجیتال‌مارکتینگ!

هر نوع فعالیت آنلاین نیاز به ابزار های خاص خود دارد. در کنار بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آفلاین نیز وجود دارد. دیجیتال مارکینگ در نوع آفلاین میتواند بهترین اهرمی باشد که افراد را به سوی روش آنلاین سوق دهد. هر یک از این روش ها ابزار خاص خود را دارند.

برترین ابزار های نوع آنلاین:

  1. بهینه سازی موتور های جستجو
  2. تبلیغات آنلاین (رپورتاژ آگهی، تبلیغات در شبکه های مجازی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و…)
  3. تولید و مدیریت محتوا
  4. ایمیل مارکتینگ
  5. اپراتور آنلاین
  6. اینفلوئنسر مارکتینگ
  7. طراحی وب سایت
  8. کاتالوگ دیجیتال
  9. خدمات شبکه های اجتماعی
  10. ویدیو مارکتینگ

برترین ابزار های نوع آفلاین:

بازاریابی آفلاین سالهاست که بدون حضور سیستم و اینترنت در جهان اجرا میشود. تبلیغات و جذب مشتریان به شکل سنتی وجود داشته است. روش های بازاریابی سنتی پس از دستیابی به ابزار دیجیتالی وارد حوزه ی دیجیتال مارکتینگ میشوند. زمانی بازاریابی سنتی شامل بیلبورد های سطح شهر، پوستر ها و استرابورد ها میشد. گاهی در پاساژ ها برند ها با ایجاد سمپلینگ اقدام به جذب مشتری می نمودند. امروز همه ی اینها به شکل الکترونیکی بهتر جواب میدهند. بیلبورد های الکترونیکی در سطح شهر گسترده اند. و سمپلینگ ها نیز الکترونیکی شده اند.

برخی از نمونه ها:

  1. بازاریابی تلفن همراه
  2. کاتالوگ، پوستر، بروشور
  3. تبلیغات و بازاریابی تلویزیونی
  4. تبلیغات و بازاریابی رادیویی
  5. کارت ویزیت
  6. تبلیغات در محیط

چرا بازاریابی‌دیجیتال اهمیت دارد؟

اهمیت بازاریابی دیجیتالی و استراتژی های آنلاین و آفلاین جذب کاربران و مخاطبان به دلیل بسیار است. برخی از این دلایل را میخوانیم:

  • فروش یک کمپانی پس از استفاده از دیجیتال مارکتینگ دگرگون میشود.
  • برندینگ مهمترین نتیجه ی دیجیتال مارکتینگ است.
  • گسترش کسب و کار
  • فرصت های رقابتی
  • رشد و پیشرفت بسیار وسیع
  • تعامل بهتر با مشتریان و بهبود روند خدمات رسانی
  • بهبود کیفیت در ارائه ی خدمات
  • بهبود جایگاه شما در رتبه بندی های گوگل

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال و تاثیر بر کسب و کار!

دیجیتال‌مارکتینگ در حوزه ی کسب وکار سبب آفرینش موقعیت های شغلی بسیاری شده است. از سوی دیگر کمپانی ها اقدام به استخدام دیجیتال مارکتر های موفق و با تجربه میکنند. رشد اقتصادی و افزایش آمار خرده فروشی را میتوان به میزان زیادی مدیون دیجیتال مارکتینگ دانست. اما نمیتوان نادیده انگاشت که امروز موقعیت های شغلی خاصی نیز رو به نابودی دارند. از جمله بازاریابی حضوری، بازاریابی تلفنی و بازاریابی سرد در محیط نیز در این حیطه میگنجند. موج جدید تکنولوژی روی به سوی دیجیتال مارتینگ دارد. تنها نتیجه ی پشت کردن به آن غرق شدن و نادیده انگاشته شدن است.

7 نتیجه برای دیجیتال‌مارکتینگ بدون استراتژی!

  1. روند برندینگ شما قرنها به طول می انجامد
  2. بدونپ یشنهادات جدید یک مسیر بی چالش را طی خواهید کرد.
  3. در یک بزنگاهی سیستم فروش شما متوقف خواهد شد.
  4. حجم عظیمی از مشتریان آنلاین را از دست میدهید.
  5. بازار آنلاین شما در اختیار رقیبان است.
  6. بازار های سرد رو به انحدام هستند.
  7. چشمگیر ترین میزان درآمدهای حاصل از فروش به شکل دیجیتالی رخ داده اند.

یک توسعه ی ماندگار و رو به رشد را سبب شوید!

اگر امروز وارد دیجیتال مارکتینگ شده اید و یا سالهاست که در تلاش هستید موفقیت شما قطعی است. اما آنچه که مورد نیاز است استفاده ی درست از ابزار های بسیار زیادی هستند که در این حوزه در اختیار دارید. ایمیل مارکتینگ، تبلیغات و تولید محتوا را فراموش نکنید. یک رشد اقتصادی جهشی زمانی رخ میدهد که اندیشه ی کمپانی شما جهشی تکاملی داشته باشد.


پشتیبانی
question